Min bästa vän är verkligen speciell

Jag har alltid sagt åt min kära vän sara att bli en politiker. Hon är en av få som kan uttrycka ord och höja dem till något värdigt. "Hon kan förvandla silver till guld", (Hehe mitt nya ordspråk som är ganska lätt att förstå, visst?). Hon är så klok denna vän att jag inte i detta inlägg kan rättfärdiggöra hennes smarta hjärna med ett par ord så jag låter denna text, ännu en gång snodd från henne göra er påminda om varför hon är så speciell i mina ögon. Jag älskar hennes akademiska uttrycksfulla skrfifter som skapar en bild man bara vill träda in i.
Sara & Leila

Saras Inlägg
"Det är något särskilt över såväl jul som påsk tycker jag. Och viktigast av allt är att göra sig påmind om varför vi egentligen har dessa högtider. Det är inte för att äta påskgodis få påskägg eller smycka hemmet med påskfjädrar. Även om det är en stor del av det, så är det inte skälet till att de faktiskt exciterar.

Påsken grundar sig i värderingarna i att en människas kärlek för andra kan sträcka sig så pass långt att han var villig att dö en plågsam död för vår skull. Det handlar om att vara osjälvisk och att ge sitt allt för de man har omkring sig. Och hur det goda faktiskt övervinner det onda.. För när Maria skulle gå med blommor till grottan där Jesus var begravd så fanns han inte längre där.. <3.

Visst tron är frivillig och man får tro om man vill, och vill man inte kan ingen tvinga dig. Men jag tror det är lätt att glömma bort ibland varför vi har röda dagar i kalendern såhär års, och varför vi firar egentligen.

Här ser ni enligt mig ett av de finaste budskapen som finns inom kristendomen:





Kommentarer
Sara

Åh älskling!! Vad glad du gör mig!! :):) tack snälla för de fina orden de gjorde min dag. Du är minst lika speciell & unik och jag uppskattar dig och allt du är min bästa vän

2012-04-11 @ 11:34:27
lk

Ömsesidigt från min sida, verkligen allt är det. Du är myyy speciellla sarosheee.

2012-04-11 @ 17:24:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0