En sak har jag svårt för..när folk slänger mat

Vissa klagar på att man inte orkar äta upp maten man lagt på tallriken, då säger jag bara kolla på den här bilden.
Vissa skyller på "att min mamma la mat på tallriken åt mig", men har man ingen talan då? då säger jag titta på den här bilden.
Vissa lagar mer mat än vad de borde, för att ögat inte mättar dem, och sedan slänger man enorma mängder, då säger jag titta på den här bilden.


Alla kanske inte delar samma bild som oss men är man uppfostrad med att lägga en mängd mat på tallriken som man orkar äta upp så har man lättare att komma in i det perspektivet. Ibland kan det vara så att man får ont i magen eller blir äcklad av maten, då förstår man att man inte orkar äta upp bara för att tvinga sig själv, men när det alltid är samma personer som slänger maten bara för att man är uppfostrad så, eller jah bara för att...då förstår man att människan inte sett den bilden. Dock gör man heller ingen tjänst åt miljön, de som gärna påstår sig vara miljövänliga..

Det här är Dedikerat till er som slänger mat


P.s hoppas ni lärt er något...

//Leila & Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0