Gå ut med brottsofferjouren och äta i Restaurang Manesa

Häromdagen bokade vi bord i Restaurang Manesa för att äta och umgås med jobbet-brottsofferjouren för att fira den internationella brottsofferdagen (Eftersom jag jobbar i brottsofferjouren firar vi denna speciella dag tsm med att gå ut och äta varje år) Och år efter år har vi haft denna underbara tradition att gå ut och äta tillsammans den 22 Feb.. Jag är så stolt att jag är med i denna organisation och får chans att jobba med de utsatta som stödperson åt de som fallit offer i samhället. Jag är stolt att jag i min ålder alltid varit den som sprungit efter sånt här och varit först med att kliva in i sånna brancher och sedan tagit in mina vänner, jag har sett hur mina vänner inspirerats av denna väg och gått in i liknande spår och det glädjer mig faktiskt att jag kan ha påverkat andra. Och speciellt de som blir glada för dessa chanser som givits till dem och tackar. Det jag däremot har svårt för är när man bara tar på sig sånna här jobb bara för att det ser bra ut i cv:n och inget annat, inte ens för att man bryr sig och vill hjälpa till. Och även när man ser att vissa har tagit en ful genväg för att klättra sig högre upp i branschen genom att ta din plats som du alltid sagt att du en dag ska sitta på, trots att du hjälpt personen in i branchen så har denne smygit sig bakom din rygg.. Det har jag tyvärr också sett och blivit besviken för, men vad gör man? Jo man tackar för sig och gör bra ifrån sig och satsar på ett jobb där man en dag kommer sitta i den positionen man alltid sagt sedan dag 1, fast inom en annan branch, och med bättre möjligheter, och såvitt jag vet så är jag på god väg dit. Man vill ju inte sitta i samma höga position i den där branschen då man sett att den platsen blivit snodd, nej nej fast jag haft chansen sedan ett bra tag tillbaka att sitta där, men tackat nej. Nu ligger jag på en högre nivå. Yes :)

Förresten Restaurangen vi var på med jobbet, Manesa är nog Norrköpings godaste och trevligaste tapas-restaurang! De har den godaste maten jag ätit och godaste drinkarna och servicen, för att inte tala om trevliga människor som jobbar där och som verkligen är sociala och välkomnar en dit med hjärtat. Speciellt Robin, han är verkligen bra för det stället, alltid shysst och öppen och bjuder på sig, man känner sig som hemma där och jag njuter varje gång jag drar dit med fina sandra som är fruga till Robin:) Gulligaste paret är de, hehe. Det är viktigt att man är trevlig och serviceminded inom restaurangbranchen, och det är inte många restauranger här i stan som är det, så därför ska Manesa få riktigt bra Credit! Jah som sagt personalen där är great, stället,och maten som innehåller massa exotiska tapasrätter, älskar den sorten av mat faktiskt, dv.s mycket starkt, olja, vitlök, och nytt och frächt! Yummie.

Lite av det som åts under kvällen, p.s glömde ta bild på min självaste varmrätt, haha alacarte rätten: angus-biffen. Sedan var det 2 olika meze-rätter med bröd att doppa såserna i :) Och sedan ser ni det jag tagit bild på... Jättegoooot var det, som vanligt. Blir aldrig besviken på Manesa. Sedan dag 1. Mumssss....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0