Saknar dig oerhört fina Mormor

//Leila

Vår Mormor- Den starkaste av alla. Den som alltid berättade gamla historier om sin jobbiga tid i hemlandet. Om hur du slet och jobbade som kvinna på din tid vilket var oerhört ovanligt- wow mormor du var verkligen den starkaste och mäktigaste kvinnan jag någonsin träffat. Att du gick miltals i öknen gravid i nioende månaden enbart för att försörja din familj och sälja vindruvor som du bar med korg på huvudet borde räcka för att förstå vad du var för sorts kvinna. Jag önskar jag hade skrivit en bok om dig mormor när du var vid liv så jag kunde läsa den för dig- den skulle heta "hjältinnan under svåra tider". Det finns sällan som dina sort mormor, endast en som liknar dig. Min underbara Mor. Jag hoppas jag kan komma upp i er takt en vacker dag. Mina förebilder och inspirationskällor- 2 underbara stålkvinnor. Rip Mormor- Vi tänker på dig.

Tillägnad alla helgon som fattas oss. Även saras morfar Totte, du saknas dwm oerhört ska du veta :(
Amen


Kommentarer
Sara

Vilken fin hyllning till din fina mormor, hon förtjänar den verkligen. Jag har bara träffat två gånger men hon var en sådan man minns. Så söt liten dam, precis som sina döttrar & barnbarn.

Jag kan se dig i dina beskrivningar om henne, så jag vet att du fått en del av henne i dig.



Att sakna någon man älskar gör så ont. För ingen kan någonsin fylla det tomrum som lämnats kvar.. Om jag fick drömma skulle vi ses igen alla 4. Din mormor, min morfar, du & jag.



Tusen tack för din hälsning till morfar, det värmer!

2012-02-29 @ 01:20:39
s.w

Även om det var enstaka gång som jag träffade din mormor så är jag glad över det. Jag imponerades över hennes moderna sätt att tänka och jag minns när vi satt med henne på gården då hon fick oss att skratta. Jag ser hur hennes egenskaper som den starka kvinnan och den modiga har fört dessa egenskaper vidare till er. Nu har ni henne som era skyddsängel som vakar över er!

2012-02-29 @ 01:59:43
lk

=( tack hörni det värmer

2012-02-29 @ 09:42:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0