2 olika förtroendejobbs årsmöte under samma vecka.

Under veckan har vi haft årsmöte på jobbet på brottsofferjouren samt andra jobbet kriminalvården och de båda bjöd på härligt mat. På det ena jobbet går jag med min bästa vän med och på det andra jobbet går jag med den andra bästa vännen. Det är så himla givande med sånna här organisationer där man får möjligheten att göra något man annars vanligtvis inte gör. Stötta både gärningsmannen i kriminalvården och offret på brottsofferjouren. Japp ni höre rätt, jag har valt att arbeta på båda sidorna för att få en klarare helhetsbild på varför brott och kriminalitet uppstår och samtidigt hjälpa till att förhindra uppkomsten av den brottsliga karriären samt vara ett stöd för de samhällsoffer som råkar falla. Jobben är inte 7/24 jobb och därför har man tid att vara med där ett par gånger i månaden, så när de fasta jobben nu börjar på allvar så hoppas jag ändå att jag kan lägga mina förtroende timmar efter mitt riktigt fasta jobb som sagt, för jag vill aldrig sluta med detta. Försten in, sisten ut, så detså:)


Jusste såhär var det på årsmötena i veckan. Den första matbilden bjöd kriminalvården på.

Andra bilden var från igår och detta bjöd brottsofferjouren på:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0