Betway 365 suger! Lurar folk på pengar..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article14967120.ab


FÖRRÄDISKT Bryter man mot Betways bonusregler kan alla vinster stoppas, men bolaget säger inte till om man gör fel – förrän man vill ta ut pengarna.

Johni vann 35 000 kr – blåstes på vinsten

Så blev han lurad av spelbolaget

Johni satte in en tusenlapp på Betway.

Efter några veckor hade han över 35 000 på kontot. 

Men när det var dags att ta ut pengarna förstod han att Betways system är en fälla.

– Andra bolag brukar vilja se det som positiv PR när folk vinner men Betway vill inte betala ut några vinster, säger Johni.

Om man läser Betways användarvillkor riktigt noggrant kan man se att de har en regel som inte är standard inom spelindustrin, samtidigt som Betways spelapplikation inte stödjer den regeln.

När Johni satte in 1000 kronor fick han 250 kronor i bonus.

– Jag ville inte ens ha en bonus och begärde att Betway skulle ta bort men eftersom jag redan hade börjat spela gick det inte. Bonusbeloppet är man tvungen att omsätta tio gånger innan man får satsa 30 procent av det eller mer.

Alltså får man inte satsa 75 kronor eller mer innan man omsatt 2500 kronor. Ändå kan man lägga spel, till exempel en singel på 200 kronor utan att bli varnad. De flesta vinsterna var dock inte på singlar utan på kuponger med många matcher och kombinationsspel med låg insats, långt under 30-procentsregeln.

Betway sa ingenting förrän han ville hämta ut sin vinst.

Tog alla vinster

Och det var inte bara de spel som var på 75 kronor och mer som annullerades utan bolaget har tagit alla vinster som Johni har gjort och säger att han får nöja sig med den tusenlapp han satte in.

– Och så sa dom att jag kunde få bonus men den har jag bett att dom ska ta bort.

– När jag ville ha mina pengar sa Betway att jag inte hade omsatt bonusen tillräckligt många gånger men det hade jag så det redde vi ut. Dagen efter blev jag uppringd och dom ville ge mig 20 procent bonus om jag inte tog ut men jag sa nej, jag ville ha pengarna.

Ogiltigförklarar spel


Men någon utbetalning blev det inte, Sportbladet har tagit del av de mejl där Betway ogiltigförklarar Johnis spel på grund av att han spelat med för hög insats.

– Om dom tolkar sina regler så här kan man spela i ett år och sen när man ska ta ut sina pengar kan de hävda att man brutit mot en regel i tidigare spel. Skulle man bryta mot regeln och förlora ­bryr dom sig dock inte. Sjukt.

– Och varför ska dom konfiskera alla vinster, jag förstår inte att ett licensierat bettingbolag kan få agera på det sättet.

Johni har vänt sig till Ecogra i London som medlar mellan spelare och bolag men de säger att det är upp till honom att läsa igenom reglerna.

– Det var lönlöst att vända sig dit. Det verkar som att de alltid går på bolagens linje.

Han har även kontaktat Lotteries and Gambling Authority, LGA, på Malta som ger tillstånd att ha ­licens men de tar tid på sig.

– Som spelare utgår man från att licensierade bolag har regler som är standardiserade inom branschen. När bolagen har olika erbjudanden eller regler som skiljer sig brukar de dock anpassa sina spelapplikationer så att den säger ifrån när spelaren är på väg att göra fel, men inte om syftet med reglerna är att blåsa spelare.

Sportbladet har varit i kontakt med Betway som krävt att få våra frågor skriftligt. Efter tre dagar får vi ett mejl där de hänvisar till Ecogra. Linus Hedrén


Betways lömska regel:

”16.6 Oregelbundet spel

Innan några uttag behandlas, kommer ditt spel att granskas för eventuella oregelbundna spelmönster. I intresset av rättvist spel så kommer lika, nollade, låg marginals- eller säkra satsningar att anses vara irreguljärt spel sett till satsningskraven för bonus. Andra exempel på irreguljärt spel inkluderar, men är inte begränsat till, placering av enskilda satsningar som motsvarar eller överstiger 30 % av värdet på den bonus krediterad till kontot till dess att spelkraven för den specifika bonusen har uppfyllts. Skulle Betway bedöma att irreguljärt spel har förekommit, så förbehåller vi oss rätten att undanhålla alla uttag och/eller konfiskera alla eventuella vinster.”



Kommentarer
Anonym

idioter !!

2012-06-19 @ 08:03:25
josefin

Kan du vara snäll och skriva något till mig

2012-06-23 @ 11:09:47
URL: http://josefinaaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0