Gårdagens spontan-besök och spontant-bak

Igår spontan-baka jag 6 plåtar bröd, nästan 2kg vetemjöl.. det gick bra för mig både med brödet och den starka köttfärs/tomatsoppan jag gjorde utan recept. Ja blanda i 50g jäst & nästan 2 kg mjöl samt vatten och olivolja o sen hällde jag i både salt & socker & rivna morötter & nötter..och degade degen och hällde i lite av dessa ingridienser efter hur det såg ut..lät det sedan jäsa i en timme och formade dem som runda halvtjocka pannkakor. Tror ja hade på 250grader i ugnen & det blev cirka 25 st bröd. Ja där har ni mitt leila recept.
Sandra kom & joinade oss här hemma och hon godkände soppan och brödet så hon fick med sig ett par.. Efter maten knallade vi ner till stan och jag köpte mig en mixer till både mat och dryck man kan mixtra med från Cervera. Sandra köpte något från hm och sen begav vi oss hemåt igen. Det blev bara en snabb drop in på stan. Idag ska vi alla 4 tjejer ses på stan över lunchen o käka. Ska bli så trevligt. Det var ett tag sedan vi alla sågs.

//Leila


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0