Hälsogodis

Gjorde nyss hälsogodis på 5 min. Det är ett utmärkt val till mellanmål eller efter ett träningspass som ger en massa energi och protein. Jag gjorde min egen sort och här får ni recept på det. Obs ni måste helst använda en matberedare om det ska bli bra. Nötter jag använde är utan salt och föredrar nötter i  rostad form som cashew eller sötmandel, eftersom det ger mer en nötig/ godare smak.

// Sandra




Blötlägg 8 aprikoser i ca 15 min
0,5 dl valnötter, 0,5 dl rostade cashewnötter
1 msk gojibär
1 tesked vaniljsocker
1 tesked lönnsirap

Mixa allt och rulla sedan till bollar. För de som vill kan rulla med coccosflingor eller krossade hasselnötter.



Kommentarer
lk

Låter gott kompanjon. Du får ta m en till på måndag så jag får provsmaka=) om du inte redan hunnit gotta i dig alla hehe

2012-02-18 @ 15:35:54
s.w

För dina vackra ögons skull!

2012-02-19 @ 00:46:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0