Jobba tills man är 75?

Jag kan förstå varför Reinfeld börjar dra till sig drastistiska åtgärder för att inte försätta oss i samma dilemma som Grekland har gjort. Även om vi måste jobba tills vi är 75 år gamla kan vi inte förvänta oss det inom alla yrkeskategorier. Vissa jobb är mer krävande och mer fysiskt belastade medans andra är psykisk påfrestande. Även som blondinbella uttalar sig optimistiskt att hon kommer självklart jobba tills hon är 75 år så kan jag ändå förstå hennes tanke, när hon ändå har ett så roligt och stimulerande jobb till skillnad från andra människor som har ett mer rutinartad och icke stimulerande jobb. Inte alla har vi samma möjligheter att leva på bloggen eller driva en modetidning, eller som politiker pensionera sig redan vid 55 års ålder, medans vi ska slita hela livet för skitlöner! Vi alla bidrar till vår världfärd i samhället, borde vi inte alla få samma förutsättningar då?

 

// Sandra Wakander



Kommentarer
lk

Riktigt bra sagt vännen. Håller med!

2012-02-17 @ 20:13:17
Sandra

Måste bara fråga om du är någon som jag känner? :)

2012-02-17 @ 23:05:22
URL: http://brightenladys.blogg.se/
lk

Hmara det är leila Khanu.Lk är mina intialer sedan dag1. God morgon på dig kompanjon. Nyss vaknat? Pussss

2012-02-18 @ 15:38:31
s.w

Godmorgon på dig oxå :p haha jag som trodde det var en stalker! :D....nu är du inte ensam med insialer. Orka skriva hela sitt namn varje gång!

2012-02-18 @ 23:18:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0