Frukost är en bra start på dagen!

Jag har alltid varit en frukostmänniska så länge jag kan minnas. Det ger mig kraft att ladda inför dagen och gör mig fokuserad att utföra mina sysslor effektivt. En bra frukost är en grund för ditt hälsosamma liv, det skapar en bätttre förbränning och minskar ditt sötsug eller annat småätandet. Så den som vill komma i form så säger jag att inte hoppa över frukosten. Även om du har svårt med aptiten på morgonen så kan något litet som smoothie vara bättra än inget. Eller att du tar med dig en macka till skolan/jobb som du sedan äter efter någon timme!

// Sandra




Idag åt jag havregröt som jag kokade ihop med 1 dl apelsinjuice och 1 dl vatten. Som jag toppa med yoghurt, apelsinklyfttor, vindruvor, mandelspån och honung.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0