Mandel/jordnötsmör

Nyligen gjorde jag mandel/jordnötsmör som lätt slår den köpta varianten. Finns inget godare än att få ha till frukost på macka, mandelsmör på rostat bröd med skivad banan och honung mmmmm. Vilket är något att se fram emot till frukosten imorgon :) Dock står det sig en vecka i kylen. Här nedan kommer receptet.



För att få en godare nötig smör rostade jag ca 1 dl mandlar i 10 min på 225 grader. Jag hade endast 0,5 dl naturella jordnötter ( om inte mindre), 0,5 tsk salt, 1-2 tsk honung och ca 3 msk matolja. Mixa först nötterna o saltet till en mjölig massa o slutligen häller du i de resterade ingridienser och mixar väl.

// Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Brightenladies

Här får ni en inblick i hur två tjejers värld ser ut. Genom att ta del av flera års erfarenhet och kunskaper som vi har inom olika områden så vill vi dela med oss. Alla resor vi åker, skönhetstips vi skriver om, mat och bakverk vi skapar samt vad som följer oss i vardagen och mycket mer!

RSS 2.0